blog_jpeg_1360826079.jpg_810x125

Így készült a gyömbéres-fokhagymás nyúlpecsenye:

Hozzávalók:

nyúl Pátkáról

kb. 10-15dkg mangalica szalonna Szárról

sárgarépa, fehérrépa, hagyma és fokhagyma a csóri kertészetből

egy kisebb gyömbér

A megtisztított nyulat, a combját és a gerinc melletti húst kb két centinként bevágtam, majd kívül-belül jól megsóztam. A gyömbért és fokhagymát fokhagymanyomóval összetörtem. A szalonnát csíkokra vágtam. A nyulat belül megkentem a gyömbéres fokhagymás péppel, a maradékot az irdalásokba töltöttem. Minden bevágásba belenyomkodtam egy szalonnacsíkot. A zöldségeket megtisztítottam, nagyobb darabokra vágtam, és egy kizsírozott, lefedhetőpecsenyesütőbe szórtam vegyesen. Erre az ágyra fektettem a nyulat, és az egész alá töltöttem egy deci vizet. Lefedve gázsütőben 6-os fokozaton pároltam 1,5 órát, majd fedő nélkül pirosra sütöttem. Párolás közben félidőben megfordítottam, és fedő nélkül is mindkét oldalát megsütöttem, miközben sűrűn locsolgattam a lével, ami kisült a zöldségekből. Tálaláskor a zöldségeket lecsöpögtetve a hús mellé kanalaztam. Rizskörettel isteni volt.

Így készült a saláta:

saláta és paradicsom Abáról

kecske feta Ivántól

csíra Genda Attilától

A paradicsomot nyolcadokra, a csírát ollóval apróra vágtam. A kecskefetát a fűszeres, olívaolajos levével együtt hozzákevertem a paradicsomhoz és a vegyes csírához. Kb. egy marék paprikával töltött olívabogyót aprítottam bele, legvégül hozzákevertem a széles csíkokra vágott friss salátaleveleket. Az egészre töltöttem még kb. fél decit az olívabogyó levéből. Semmilyen más fűszerre nem volt szükség. 

A bejegyzés trackback címe:

https://magtarokokozert.blog.hu/api/trackback/id/tr375079743

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása